DOLAR 0,0000
EURO 0,0000
STERLIN 0,0000
ALTIN 000,00
BİST 00.000
İhsan Görücü
İhsan Görücü
Giriş Tarihi : 04-03-2024 11:20

TAKİYYE  ANTİ İSLAMA KARŞI STRATEJİ GELİŞTİRMEKTİR

İslam tarihinde ayet ve hadislerin yorum ve rivayet farklılıklarından kaynaklanan sebeplerle ortaya çıkmış fırkalar/ klikler mevcuttur. Grupların bazıları siyasi, bir kısmı ise “Kelami/ felsefik -mezhepsel” dir.

Söylemlerinin temelini siyasetin oluşturduğu mezheplerin başında “Şia” gelmektedir. Şia mezhepleri içerisinde günümüze gelen, en meşhur fırka “ İsnaAşeriyye el-İmamiyye” diye bilinen “12 İmamcılar” fırkasıdır.

Bunlara kelam kitaplarında “Caferiler- Caferiyye” denmektedir.Caferiyye, özünde siyasi talepler içeren bir fırka olmakla beraber tarihi süreçte  kendine has inanç, ibadet, ahkam ve ahlakiyat sistemleri geliştirmiştir.

Bu mezheplere sapık ya da dinden çıkmış kafir gözüyle bakmıyor dinler ve mezhepler tarihi uleması.

Rivayet farklılıkları ile rivayetleri değişik yorumlama tarzlarıdır bize aykırı ya da farklı gelme sebepleri. Belli bir yere kadar ehli sünnetle beraberdirler lakin belli bir noktadan sonra  ciddi/ önemli farklılıklar göstermektedir.

Mezhebin iç disiplinini-düşünce, davranış tarzını rivayet kültürü oluşturmaktadır. Şia düşünce sistemi kendisini hadis geleneğinin içinde konumlandırmıştır.

Hadis alanı ise; kelam, tefsir, fıkıh, siyaset ve ahlakiyat alanlarını önemli ölçüde denetim altında tutmaktadır.

Bu meyanda Şia ile Ehli Sünnet arasında önemli ihtilaf konusununu “Takiyye Fıkhı” oluşturmaktadır.

Bu fıkhın özünü de İmamlarından aktarılan rivayetler belirlemektedir.

Bu ekolün imamlarından takiyyenin muhtevasıyla ilgili olarak nakledilen rivayetler sadece Şia’yı diğer ekollerden ayrıştırmamakta, aynı zamanda hadis literatürü içerisinde gayet sorunlu bir alanı da inşa etmektedir.

ŞİA YA GÖRE İMAMLARININ GÜNAH İŞLEMESİ MÜMKÜN DEĞİL.

Şia’cıların günah işlemesi mümkün değil dedikleri İmamlarından aynı fıkhi meselelerde birbirine zıt sözler ve ameller-davranışlar sadır olmaktadır.

Bu hem rivayetleri nakleden raviler hakkında hem de hadis literatürü-lügatı itibariyledir.

Bu çelişkiler de hadis literatürü ve Şia uleması tarafından  İmamların takiyye yapıyor olmasına bağlanıyor.

Saydığımız nedenlerle Şia imamları din takdimi ve tebliğinde takiyye yaparak bu tasarruflarıyla ilahi mesajı bulanıklaştırmaktadırlar.

Takiyye meselesi artık sadece fıkhi bir konu olmaktan çıkmış, Şia ekölünü hem diğer fırkalardan ayrıştıran, hem rivayet kültürünü sorunlu bir zemine çeken, hem deintisapçılarına bir davranış kodu- yöntemi- sistemi olarak zikredilentakiyye , mezhep içinde ittifak edilmiş baş meseledir.

TAKİYYE KURAN TEMELLİDİR.

Konu yani takiyye İslami fırkaların hepsinin onayladığı, kabul görmüş üssül esası Kuranı Kerimde bulunan ahkamlardan birisidir.

Bununla beraber İslami fırkaların takiyye hakkında geniş kapsamlı, her yönüyle hemfikir olduklarını söylemek pek mümkün değildir.

Mezhepler, takıyyenin sınırları, nerede başlayıp nerede bittiği, hangi şartlarda  caiz, hangi şartlarda caiz olmadığı, kafirlere karşı şartlar oluştuğunda  uygulanabilecek bu müsaadenin Müslümanlara karşı da uygulanıp uygulanamayacağı gibi konularda  ihtilafa düşmüşlerdir.

Bu nedenletakiyyeninİslamdaki yerinin genel çerçevesini çizmek o kadar kolay değildir.

Ali İmran Suresi 28. Ayeti Kerimesi: “Müminler, müminleri bırakıp da kafirleri dost edinmesin. Kim bunu yaparsa, artık onun Allah nezdinde hiçbir değeri yoktur. Ancak kafirlerden gelebilecek bir tehlikeden sakınmanız başkadır. Allah C.C. kendisine karşı gelmekten sizi sakındırıyor. Dönüş yalnız Allah’adır.

İhtiyat tedbiri almak, korunmak, tehlikelere karşı gizlenmek zarar verme ihtimali olan kafirlerin karşısında dini, canı, malı, ırzı tehlike karşısında olan Müslümanların, söz konusu tehlikedenkendilerini korumak ve zarara uğramamak için imanlarını gizlemeleri, gerekirse imanlarının aksini söylemeleri ve hatta putları hayırla yadetmek durumuna cevaz veren fetvayı- ruhsatı ifade eder takiyye. Bu fıkhi hükmün temel dayanağını ise yukarıda zikredilen Ali İmran Suresi 28. Ayeti ve benzeri diğer ayeti kerimeler Nahl 106. Ayeti gibi ayatler ve onların nüzül-iniş sebepleri teşkil etmektedirler.

NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1GALATASARAY3287
  • 2FENERBAHÇE3285
  • 3TRABZONSPOR3252
  • 4BEŞİKTAŞ3248
  • 5ÇAYKUR RİZESPOR3248
  • 6RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ3246
  • 7KASIMPAŞA3246
  • 8EMS YAPI SİVASSPOR3244
  • 9BITEXEN ANTALYASPOR3242
  • 10CORENDON ALANYASPOR3242
  • 11YUKATEL ADANA DEMİRSPOR3240
  • 12YILPORT SAMSUNSPOR3238
  • 13MKE ANKARAGÜCÜ3237
  • 14MONDİHOME KAYSERİSPOR3237
  • 15TÜMOSAN KONYASPOR3236
  • 16ATAKAŞ HATAYSPOR3233
  • 17GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ3231
  • 18VAVACARS FATİH KARAGÜMRÜK3230
  • 19SİLTAŞ YAPI PENDİKSPOR FUTBOL3230
  • 20İSTANBULSPOR3216
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
BURÇ YORUMLARI
  • KOÇ
    Koç Burcu
  • BOĞA
    Boğa Burcu
  • İKİZLER
    İkizler Burcu
  • YENGEÇ
    Yengeç Burcu
  • ASLAN
    Aslan Burcu
  • BAŞAK
    Başak Burcu
  • TERAZİ
    Terazi Burcu
  • AKREP
    Akrep Burcu
  • YAY
    Yay Burcu
  • OĞLAK
    Oğlak Burcu
  • KOVA
    Kova Burcu
  • BALIK
    Balık Burcu
ANKET OYLAMA TÜMÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA