DOLAR 0,0000
EURO 0,0000
STERLIN 0,0000
ALTIN 000,00
BİST 00.000
MEHMET HABİL TECİMEN
MEHMET HABİL TECİMEN
Giriş Tarihi : 19-12-2020 12:07

Dudak mimikleriyle gelişen tebessüm kimliğine dair…

Bazı kavramların içi tevil edilerek öylesine boşaltılır-saklanır ki sonunda yapılan o tevilden çoğu zaman tavşan çıkar ve ağzını açmış cehaletin ağzını anında kapatır. Konuya bu kadar sert girdiğimizi mi düşünüyorsunuz? Hayır, öyle düşünmeyin. Niyetimiz halistir.

 

Bir önceki yazıda dedik ki, Hubb’ûl iman’el ehubbûhû imanehû /yani iman tam da iman sevgisindendir. Bu hadisin kimisine göre mevzu olan orijinali şudur: Hubbul vatan minel iman. Peki, biz neden böyle bir tashihi (!) bilerek yaptık? Şundan dolayı, öyle bilgililerimiz! var ki bilgiyi başkasını dövmek için yanında değnek diye tutan. İyi hoş da bu zevat niye ülkenin iman kimliğine tek kelam etme becerisinden yoksunluğunu kendisine post edinirken bıyık altından her tevilin dış yüzüne gülerek katkıda bulunmayı suskunluğunun iç yüzü haline getirir? Konuşmalı, yazmalı değil mi? Bilgi paylaşıldıkça büyür.

 


Şimdi, dostlar bağcı dövücü değiliz üzüm yiyeceğiz. Öyle ise ülkemizin mümbit topraklarında yetişmiş Arapça grameri mevzuatta okutulduğu gibi bilen ama ne yazık ki gramerin tarihini zerre bilmeyen muhterem hazirûna deriz ki bidakika ey azizler, hele durun bakalım…


Derler ki bu muhteremler, Min hubbû kabileût tevbeât’ül resûlêût diye bir hadis yoktur; olsa ne olur, hem de bu neyi ifade eder dinin aleni hükümlerine karşı? Ayriyeten, bu muhteremler, der ki Arapçada ‘’ût’’ ile biten/sonlama bir gramer kaidesi (ifade’ül kâdet) yoktur. Bu ne cahilliktir ey Ahi...


Şimdi konuşma sırası bizde öyleyse, biz de deriz ki: Ey bilen falan’ül falan, hadisi şerife olsa ne olur olmasa ne olur demek Hz. Peygamber’e bir edepsizliktir. Olmayan şey üzerinden edep kontrolü olmaz dersen şayet, deriz ki evet doğru olmayan şey vahyin münderecatı da olabilir sana göre... Değil mi ama? Peki, ikinci itiraz dersin ki hadis ilmi için yazın stili lazımdır, (ne demekse…) yani (derecet’ül ûlemayı kablêl) ardından da dersin ki bu da yetmez his (ehûssû - el hissû) gerekir, bunun da münderecatını ancak siz bilirsiniz ya, neyse yine diyelim niye his ve hadis beraberliği...

 

Şundan dolayı imiş, bizler kendi içimizde yalnızken hadisler his olarak vardı. Peki, bunu ifade eden kim? İmam-ı Âzam... İmam-ı Âzam’ın hadis dediği yukarıdaki bilgiye sen öyleyse mevzu dersin de, bu muhterem imamın hadis ilmiyle ilgili görüşünü tercih edersin. Niye? Meseleyi uzatmayacağım, bugünkü ulemanın(!) kendine has tercihlerini gördükçe insan çok üzülüyor. Derste İmam-ı Âzam’ın reyini tercih eden dışarıda nasıl İmam-ı Âzam’ın ifadesini delil olarak kullanmayı kabul edemez. Bu ilmin bir nitelik davası yok mudur? Mesele sadece salt tercih midir? Veyl ola...
Gramer ve "ût" konusunu İbn-i Teymiye’nin (kullanımlarını) Türkçeye de tercüme edilen külliyatında bulmak mümkündür, merak eden bakar.
Biz niye mi Hubb’ûl iman’el ehubbûhû imanehû dedik? Yani kavm’ül demedik de iman dedik. Şundan dolayı, imanı hangi kavm üzerinden âleme musahhhar kıldı, Allah Azze ve Celle: Kureyş değil mi?. Öyle ise Kureyş bilgisi nasıl bir bilgidir Erenler? İmanın havuzudur Kureyş (ibn’ül Arabi –rahmetullahi aleyh-) Vesselam mı? Devam mı?

 

NELER SÖYLENDİ?
@
MEHMET HABİL TECİMEN

MEHMET HABİL TECİMEN

DİĞER YAZILARI Günahın metodik anlamsalı üzerine sözce Asyalı antikite kabiliyeti nedir duruşuna giriş Türk hâkimiyet yöntemi Aldanma üzerinden büyür aldatma Üç Tarz-ı Siyaset eksenli politik duruşun 20. yy eksenli eksantrik kabiliyetine cevabî giriş Marksizm’in uygulanabilir kavramları bağlamında kapitalist değerler Türkiye üzerinden aşklar koalisyonuna tazim İkircikli tekel kimliğine konuşma yazıtı Osmanlı toplumundan liberal Türk tabakalaşması düzenine giriş Laikçileşme üzerinden başlangıç Türk Edebiyatı’nda kadim-modern statükosu Bir gelişmecilik hikâyesi olarak modernité Üçlü politikaya karşı ‘Tek Tarz-ı Vahiy’ Türkiye siyasi kültüründe Fransa ihtilâl tarihi muhibliği  Fikirdaşlara aşikâre ötelenmiş fikrî arkaplan Türk Edebiyatı’nda zamanın taharrûatına tavzih Medeniyetin öldürücü kültür kapsülü Üç kültür tekâmülü Hz. Muhyiddin’i anlama meselesine giriş Marksist felasifeye Türk dokunuşu Türk Medeniyeti Tarihi’ne Başlangıç Cümlesi Cemil Meriç meselesine giriş ‘Nurettin Topçu’ Meselesine Giriş Türk Edebiyatı’nı eleştirme kabiliyetine ilişkin… İsmet Özel eleştirisine ruk’a Metafiziği tanımlama kabiliyetine dair Marksizm’in beş eksiği beş fazlası Marksizm’in üretim kimliği, tüketim anlatımı İnanılmazlık üzerine metot teatisi Gidiş ve bir daha hiç gitmeyiş… Nice zaman ilinde bir şehir tesellisi… ‘Pazarın Sistematik Babaları’ (1) Marksizm neden küçümsenmemelidir zihniyetinin dikkatine… Market hükümleri üzerine kadim söz iklimi Kahvesiz kalmanın tatsızlığı… Are you love me neden demez İngilizce? BİR TEK METİNLE İNSANA NİZAM VERMENİN HİKÂYESİ BİR METEL AKŞAMINDA KAYSERİYYE TÜRKLÜĞÜNÜN DAS’ÜL EVRESI DAD-EL HÜKMÜ MEVT DEVRESI TÜRKİYE’NİN ZAFERLERİNE NASIL BIR GÖLGE TASAVVURU? SAĞ VE SOL TÜRKİYE İÇİN NASIL BİR KAVRAM OLMALIDIR? TÜRKIYE TARİHİNDE FAİZİN ÜÇ EVRESİNE DAİR
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1Adana Demirspor00
  • 2Alanyaspor00
  • 3Antalyaspor00
  • 4Başakşehir FK00
  • 5Beşiktaş00
  • 6Fatih Karagümrük00
  • 7Fenerbahçe00
  • 8Galatasaray00
  • 9Gaziantep FK00
  • 10Giresunspor00
  • 11Hatayspor00
  • 12İstanbulspor00
  • 13Kasımpaşa00
  • 14Kayserispor00
  • 15Konyaspor00
  • 16MKE Ankaragücü00
  • 17Sivasspor00
  • 18Trabzonspor00
  • 19Ümraniyespor00
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
HAYVANLAR ALEMİ
BURÇ YORUMLARI
  • KOÇ
    Koç Burcu
  • BOĞA
    Boğa Burcu
  • İKİZLER
    İkizler Burcu
  • YENGEÇ
    Yengeç Burcu
  • ASLAN
    Aslan Burcu
  • BAŞAK
    Başak Burcu
  • TERAZİ
    Terazi Burcu
  • AKREP
    Akrep Burcu
  • YAY
    Yay Burcu
  • OĞLAK
    Oğlak Burcu
  • KOVA
    Kova Burcu
  • BALIK
    Balık Burcu
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
HAYVANLAR ALEMİ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA